Welcome,
Guest
.
Login
.
Türkçe
NİNOVA
COURSES
HELP
ABOUT
Where Am I:
Ninova
/
Courses
/
Institute of Social Science
/
ITY 524
/
Course Informations
Return to Faculty
Home Page
Course Information
Course Weekly Lecture Plan
Course Evaluation Criteria
Course Information
Course Name
Turkish
Teknoloji ve Pazarlama
English
Technology and Marketing
Course Code
ITY 524
Credit
Lecture
(hour/week)
Recitation
(hour/week)
Laboratory
(hour/week)
Semester
-
4
4
-
-
Course Language
Turkish
Course Coordinator
Huriye Şebnem Burnaz
Course Objectives
Pazarlama ve pazarlama yönetiminin temel ilkeleri aynı olmakla birlikte, teknolojik ürünler için gerekli olan pazarlama strateji ve taktikleri diğer ürün ve hizmetlerden farklılık göstermektedir. Pazarlama ile ilgili kararları etkileyen makro çevrenin en önemli unsurlarından biri gerek tüketici pazarlarında gerekse örgütsel pazarlarda varlığını gösteren teknolojik gelişmelerdir. Söz konusu değişim ve gelişmeler pazarlama yönetimindeki bazı faaliyetlerin önem sırasını, örgütlenme biçimini ve uygulanma süresini etkilemektedir. Bu etkinin temel nedeni ise, teknoloji temelli ürünlerde alıcı davranışında diğer ürünlere kıyasla farklı faktörlerin rol oynamasıdır. Bu nedenle teknoloji temelli pazarlardaki yönetici ve yönetici adaylarının genel pazarlama ilkelerinin yanı sıra, bu pazarlar ve ürünlere özgü pazarlama strateji ve taktiklerini kavramış olmaları önem taşımaktadır.
Course Description
Pazarlama ve pazarlama yönetiminin temel ilkeleri aynı olmakla birlikte, teknolojik ürünler için gerekli olan pazarlama strateji ve taktikleri diğer ürün ve hizmetlerden farklılık göstermektedir. Pazarlama ile ilgili kararları etkileyen makro çevrenin en önemli unsurlarından biri gerek tüketici pazarlarında gerekse örgütsel pazarlarda varlığını gösteren teknolojik gelişmelerdir. Söz konusu değişim ve gelişmeler pazarlama yönetimindeki bazı faaliyetlerin önem sırasını, örgütlenme biçimini ve uygulanma süresini etkilemektedir. Bu etkinin temel nedeni ise, teknoloji temelli ürünlerde alıcı davranışında diğer ürünlere kıyasla farklı faktörlerin rol oynamasıdır. Bu nedenle teknoloji temelli pazarlardaki yönetici ve yönetici adaylarının genel pazarlama ilkelerinin yanı sıra, bu pazarlar ve ürünlere özgü pazarlama strateji ve taktiklerini kavramış olmaları önem taşımaktadır.
Course Outcomes
Pre-requisite(s)
Required Facilities
Other
Textbook
Other References
Courses
.
Help
.
About
Ninova is an ITU Office of Information Technologies Product. © 2024