Welcome, Guest . Login . Türkçe
Where Am I: Ninova / Courses / Faculty of Architecture / MIM 411E / Course Informations
 

Course Information

Course Name
Turkish Mimari Proje VII
English Architectural Design VII
Course Code
MIM 411E Credit Lecture
(hour/week)
Recitation
(hour/week)
Laboratory
(hour/week)
Semester -
5 8 6 -
Course Language English
Course Coordinator Meryem Birgül Çolakoğlu
Course Objectives Establishing the Relationship Between Architecture and Urban Dynamics: Understanding how architecture interacts with urban dynamics on national and international levels and developing future projections in this context.

Analyzing and Evaluating Multi-Scale Relationships: Examining urban, regional, and global relations at different scales and qualities, and understanding their impact on architectural practices.

Exploring the Socio-Cultural Dimension of Architecture: Engaging in discussions and analysis of the socio-cultural aspects of architecture, particularly in the context of natural, historical, and cultural heritage, and translating these into architectural knowledge.

Interdisciplinary Integration: Building connections between architecture and other disciplines, integrating knowledge from various fields into the architectural design process.

Innovative and Creative Solutions for Complex Programs: Developing advanced structural systems and detailed solutions for large-scale, diverse, and complex architectural programs with a focus on creativity and innovation.

Applying Past Achievements and Developing Personal Approaches: Utilizing past architectural knowledge and experiences effectively while encouraging the development of individual design approaches.
Course Description Establishing the relationship between urban dynamics and architecture in the national/international context and developing future projections; analyzing and evaluating urban, regional, and global relations of different scales and qualities; discussing the socio-cultural dimension of architecture in the context of natural, historical, and cultural heritage, conducting an in-depth analysis, and transforming it into architectural knowledge; establishing the relationship between the architectural design process and various disciplines and ensuring integration; producing innovative and creative solutions for large-scale, diverse, and complex architectural programs at the level of advanced structural systems and details; skillfully utilizing the achievements gained in previous periods and developing personal approaches.
Course Outcomes Mimarlık ve Kentsel Dinamikler Arasındaki İlişkiyi Anlama: Öğrenciler, mimarlığın ulusal ve uluslararası düzeyde kentsel dinamiklerle nasıl etkileşimde bulunduğunu eleştirel bir şekilde analiz edebilecek ve geleceğe yönelik mimari stratejiler geliştirebileceklerdir.

Çok Ölçekli Analitik Beceriler: Öğrenciler, kentsel, bölgesel ve küresel ölçeklerdeki mimari ilişkileri değerlendirip analiz edebilme ve bu etkileşimlerdeki karmaşıklıkları anlama yetisine sahip olacaklardır.

Mimari Tasarımda Sosyo-Kültürel Farkındalık: Öğrenciler, doğal, tarihi ve kültürel miras gibi sosyo-kültürel unsurları mimari tasarımlarına ve analizlerine entegre etme becerisi kazanacaklardır.

Disiplinler Arası Entegrasyon: Öğrenciler, çeşitli alanlardaki bilgileri mimari tasarım sürecine entegre ederek disiplinler arası iş birliği yapma yetisi kazanacaklardır.

Karmaşık Mimari Programlarda Yenilikçi Çözüm Üretme: Öğrenciler, büyük ölçekli ve karmaşık mimari projelere yönelik yaratıcı ve yenilikçi çözümler geliştirme becerisini, gelişmiş yapısal sistemler ve detay tasarımı konusunda uzmanlaşarak göstereceklerdir.

Geçmiş Bilgilerin Uygulanması ve Kişisel Yaklaşım Geliştirme: Öğrenciler, geçmiş mimari bilgi ve deneyimlerini yeni bağlamlarda etkin bir şekilde kullanacak ve kendi kişisel tasarım yaklaşımlarını geliştirme ve ifade etme yeteneği kazanacaklardır.
Pre-requisite(s) MIM 312 MIN DD
veya MIM 312E MIN DD
Required Facilities
Other
Textbook
Other References
 
 
Courses . Help . About
Ninova is an ITU Office of Information Technologies Product. © 2025